На виставці в Національному музеї українського народно-декоративного мистецтва презентовані більш як 50 творів 40 професійних митців, присвячених символам стійкості українців, зображених у зооморфній пластиці.
Природа оточує людину символами та фактами незламності. Їх треба тільки навчитись бачити та помічати. У часи, коли людей накривають почуття болю, страху й емоційної втоми, художники показують, що світ живої природи нікуди не зник, він поруч з кожним із нас і здатен посилити те, що приглушила війна.
Як важливо зберегти вміння радіти всім проявам життя, як побачити волю жити серед світу птахів, риб, тварин — все це є темою виставки, де можна і варто проводити час із всією сім’єю, адже вона вчить бути стійким через образи, попри вік та досвід.
Легендарна художниця з Києва Неллі Ісупова розповіла, що у важкі часи, коли всі заклопотані, пригнічені, зосереджені на своїх проблемах, хоче, щоб люди, посміхнулись і хоч на деякий час забули про свої негаразди та турботи.
Робота Неллі Іуспової.
Музейники розповіли, що пані Ісупова працювала на Васильківському майоліковому заводі. Саме там виготовили півника, який вижив попри бомбування у Бородянці. Він наштовхнув авторів виставки на ідею експозиції робіт з кераміки, як символів незламності та стійкості.
Як це сталось з маленькою фігуркою з крихкої обпаленої глини?
«Думаю, що керамічного півника було зроблено з великою любов’ю його автора і всіх працівників заводу, хто був причетний до його тиражування. Тому він став непереможний і незламний. Адже любов врятує світ!», — зазначила Неллі Ісупова.
Робота Неллі Ісупової «Вперед до Перемоги!».Неллі Ісупова та її рибка в червоних черевичках.
До слова, на виставці пані Ісупова представила свою рибку у червоних черевичках з красномовною назвою «Вперед, до Перемоги!».
Твори київської мисткині Ірини Вештак-Остроменської — із серії «Янголи сафарі» — декоративні глечики «Зебра», «Жираф», «Слон» (глина, шамот, розпис ангобами та золотом). Творчим експериментом для мисткині було поєднання форми глечика з вишуканими елементами.
«Янголи сафарі» — декоративні глечики «Зебра», «Жираф», «Слон».
Художниця розповіла, що її «Янголи сафарі» розкривають екологічну тему, яка стала особливо актуальною в часи війни.
«Це всі проблеми, пов’язані з Асканією-Новою та трагічними подіями на Каховській ГЕС. У мене більш романтичне сприйняття цієї теми, але через образи дітей вона стає більш тонкою та нервовою для сприйняття глядачами», — каже пані Вештак-Остроменська.
Її роботи виконані з поєднань різних матеріалів. Тут є і шамот, і тонка глина, і порцеляна.
Глечик «Слон» з серії «Янголи сафарі» поєднує в собі грубу глину і тонку порцеляну.Ірина Вештак-Остроменська в експозиції виставки «Українська кераміка — дух незламності».
Фахівці музею звертають увагу, що зараз музейні зали заполонили керамічні півники, зайці, бички, рибки, комахи та інші представники тваринного світу, а також фантазійні істоти, виконані у різних техніках майстерними руками українських митців.
«ZOO ZOOM II. Українська кераміка — дух незламності» — виставка незвичайна. Для когось не всі образи будуть зрозумілими, для когось — дуже простими. Але кожна робота несе таке потрібне зараз людям тепло.
Художники на виставці кераміки «ZOO ZOOM II. Українська кераміка — дух незламності».
«Виставка вийшла дуже тепла, світла попри те, що обрана тема досить серйозна — „символи стійкості“. Але у виконанні керамістів символи стійкості вийшли дуже позитивними, заряджені доброю енергетикою», — зазначив один із кураторів проєкту знаний митець Володимир Хижинський.
На виставці під час відкриття було велелюдно.
Серед авторів — Неллі Ісупова, Володимир Хижинський, Леонід Нагірняк, Олеся Дворак-Галік, Ірина Вештак-Остроменська, Юрій Войтович, Марко Галенко, Марина Гандиш, Ганна Друль, Гія Міміношвілі та інші.
Відвідувачі в експозиції виставки «ZOO ZOOM II. Українська кераміка — дух незламності»
Проєкт «ZOO ZOOM II. Українська кераміка — дух незламності» реалізовано завдяки творчій співпраці Національного музею українського народного декоративного мистецтва та київського керамічного простору «ЦеГлина Арт».
Виставка буде цікавою як дорослим, так і дітям і триватиме до 12 листопада.
Читайте також за темою:
«20 років вважались втраченими: у Києві презентували барельєфи Ольги Рапай». Друга частина проєкту «Сила крихкості» має назву «Сила коріння». Асоціація мистецтвознавців, експертів, оцінювачів та реставраторів України та Національний музей українського народного декоративного мистецтва зробили неймовірне — відкрили інтер’єрну кераміку Ольги Рапай.
Читайте також про перший акт проєкту «Сила крихкості»: «Знайшли під шаром пилу на складі: у Києві показали врятовані керамічні шедеври Ольги Рапай».